عیار عســـــل ایـــران

چکیده مقاله

بره‌موم یا همان چسب زنبورعسل به طور عمده ماده‌ای رزینی چسبناک است که توسط زنبورهای عسل از جوانه، برگ ها، پوست، ماده مترشحه از درختان و گیاهان مختلف جمع‌آوری و در ادامه در داخل کندو با اضافه کردن مقداری موم، گرده گل و ترشحات بزاقی فرآوری می‌شود. بره‌موم تولیدی به وسیله زنبورعسل شبیه موم و معطر که به رنگ‌های مختلف زرد، سبز، قرمز، قهوه ای تیره و عموما سبز زیتونی بوده و غالبا در قسمت داخلی دریچه پرواز کندوی زنبورعسل مشاهده می‌شود.

مهمترین گیاهان مولد بره موم در ایران

در بین عوامل مختلف موثر در تولید بره‌موم از جمله شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، نژاد و جمعیت کلنی زنبورعسل و میزان ذخیره غذایی کندو؛ گیاهان مولد صمغ و رزین در منطقه بیشترین اهمیت را در کمیت و کیفیت بره‌موم تولیدی زنبورعسل دارد.

از آنجایی که خواص فیزیکی و شیمیایی بره‌موم اعم از رنگ، طعم و بو، مواد موثره و خواص دارویی آن متاثر از نوع صمغ و رزین و منشا گیاهی می‌باشد، شناخت دقیق گیاهان مولد صمغ و رزین هر منطقه ضروری است. به دلیل فلور غنی گونه‌های گیاهی و اقلیم های متعدد در کشور، تنوع بالایی به لحاظ منابع گیاهی صمغ و رزین در کشور وجود دارد. هدف از ارائه این مقاله معرفی گونه‌های گیاهی مولد صمغ و رزین ارزشمند در زنبورداری ایران می‌باشد. گیاهان تیره سرو، کاج، بید، توس و چتریان مهمترین منابع صمغ و رزین در ایران می باشند که در تهیه بره‌موم زنبورعسل حائزاهمیت هستند.

عسل بره موم 350 گرمی

قیمت: 3.400.000 ریال

عسل بره موم آقای عسل ترکیبی از عسل طبیعی و عصاره بره موم است با طعمی تلخ و بوی تند حاصل از صمغ گیاهان.

عسل بره موم آقای عسل ترکیبی از عسل طبیعی و عصاره بره موم است با طعمی تلخ و بوی تند حاصل از صمغ گیاهان. این ترکیب ویژه به جهت دارا بودن بره موم اثرات آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی بالایی دارد.

عسل طبیعی

عسل طبیعی

عسل طبیعی، عسل خالص، عسل اصل و عسل دارویی محصول شفابخشی است که همه مردم دنبال اون هستند و خرید عسل طبیعی که واقعا کیفیت بالایی داشته باشه یکی از دغدغه های مهم مصرف کنندگان …

عسل طبیعی ادامه مطلب »

بره موم قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعت

بره موم قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعت

بره موم یا چسب زنبورعسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته میشود که مواد اولیه آن توسط زنبورعسل از گیاهان به ویژه جوانه گل ها و برگ ها جمع آوری می گردد. زنبورهای عسل …

بره موم قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعت ادامه مطلب »

واحد تحقیق و توسعه آقای عسل

واحد تحقیق و توسعه (R&D) آقای عسل به عنوان یک واحد علمی و تحقیقاتی صنعت زنبورداری ایران فعالیت دارد. این واحد از ابتدای سال 1399 در جهت انجام تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف صنعت زنبورداری به ویژه گیاهان شهدزا و گرده زای ایران، عسل های شاخص تک گیاه ایران و زنبورداری ارگانیک تشکیل شده است. در قالب واحد تحقیق و توسعه آقای عسل تا کنون بیش از 10 دوره آموزشی تخصصی برای زنبورداران در حوزه گیاهان ارزشمند در زنبورداری ایران، کیفیت سنجی محصولات زنبورعسل، عسل شناسی و روش های تولید و برداشت ارگانیک محصولات زنبورعسل با همکاری واحدهای علمی و تحقیقاتی همچون موسسه آموزش عالی امام خمینی، انجمن علمی دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده است و تاکنون بیش از 1000 نفر از زنبورداران، کارشناسان و دانشجویان از سراسر کشور در این دوره ها شرکت داشته اند. در آخرین کار علمی و تحقیقاتی این واحد؛ جناب آقای مهندس محمد (بهزاد) رفاهی به عنوان مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت عسل قطره طلایی دشت بهشت (آقای عسل) با همکاری سرکارخانم دکتر شبنم پریچهره از اعضا هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مقاله علمی ترویجی با نام مهمترین گیاهان مولد بره موم ایران را نگارش کرده اند. برای نگارش این مقاله بیش از دو سال کارهای تحقیقاتی و میدانی در زمینه گیاهان مولد صمغ و رزین ایران انجام شده است و مقاله نهایی در 20 صفحه و در تیرماه 1400 به مجله علمی و ترویجی علوم و فنون زنبورعسل ایران ارسال شد و در نهایت بعد از داوری و اصلاحات در جلد 12، شماره 22 سال 1400 این مجله به چاپ رسیده است.

مشخصات مقاله

  • عنوان: بررسی مهم‌ترین گیاهان مولد بره‌موم در ایران
  • نوع: مقاله علمی- ترویجی
  • نویسندگان: محمد رفاهی، شبنم پری چهره
  • چاپ: مجله علوم و فنون صنعت زنبورداری  موضوع: معرفی گونه‌های گیاهی مولد صمغ و رزین ارزشمند در زنبورداری ایران می‌باشد. گیاهان تیره سرو، کاج، بید، توس و چتریان مهمترین منابع صمغ و رزین در ایران می باشند که در تهیه بره‌موم زنبورعسل حائزاهمیت هستند.
گیاهان مولد بره موم در ایران

عیار عســـــل ایـــران

آقای عسل با اتکا به تجربه دو دهه ای در حوزه عسل های طبیعی تک گیاه ایران و همت نیروهای متخصص و نیز از طریق ایجاد یک شبکه گسترده همکاری با زنبورداران متعهد و پرتلاش در صنعت زنبورداری کشور اقدام به تولید، بسته بندی و عرضه محصولات مختلف زنبورعسل در بازارهای داخلی و بین المللی نموده است.

ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیاد کشور در زمینه منابع طبیعی به ویژه تنوع اقلیم و تعدد گیاهان دارویی منجر به تولید طیف بی نظیری از عسل های چندگیاه و تک گیاه در ایران شده است به نحوی که براساس تحقیقات علمی ما در واحد تحقیق و توسعه آقای عسل به این اعتقاد راسخ رسیده ایم که ایران مرکز تنوع عسل های با کیفیت در دنیا است و خود را متعهد می دانیم که با تمام توان در نیل به ارزش آفرینی، اعتبار دهی و تامین زنجیره تولید بازار عسل، کام شما را با ناب ترین محصول طبیعت شیرین نماییم.

  • درباره آقای عسل
  • چرا آقای عسل؟
  • محصولات آقای عسل
  • واحد تحقیق و توسعه
  • راهنمای خرید اینترنتی محصولات
  • سوالات متداول
  • باورهای نادرست عسل
  • کیفیت سنجی عسل

کلیه حقوق مادی و معنوی محصولات و مقالات، نزد شرکت قطره طلایی دشت بهشت (آقای عسل) محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری غیرمجاز پیگرد قانونی خواهد داشت.