نحوه مصرف عسل با موم

نحوه مصرف عسل با موم

اگر از آقای عسل اقدام به خرید عسل با موم یا همان عسل کادری نموده اید توصیه می کنیم حتما موارد ذیل را مدنظر داشته باشید تا با شیوه مصرف و نگهداری صحیح آن آشنا شوید و لذت خوردن یک عسل خالص، طبیعی و ارگانیک برای شما و خانواده محترم دو چندان شود.

به محض تحویل عسل باموم بایستی توجه داشته باشید که باید آن را به قطعات کوچکتر تبدیل کرده و در داخل ظروف شیشه ای پریکس در داخل یخچال نگهداری کنید.

برای این کار ابتدا عسل با موم را از پلاستیک خارج نموده و در روی یک سینی تمیز قرار دهید. در داخل عسل با موم جهت نگهداری آن دو رشته سیم مفتولی در موازات کادر چوبی قرار دارد که بایستی با یک چاقوی تیز از چهار طرف آن سیم را قطع نموده و به آرامی سیم را از درون عسل خارج کنید. در ادامه به کمک چاقو سعی نمایید عسل را از قاب چوبی خارج کنید و از چهارطرف آن به آرامی موم را از کادر چوبی جدا نمایید.

یک خواهش: کادر چوبی را می توانید در داخل پلاستیک قرار داده و در صورت تمایل به زنبورداران تحویل داده که دوباره در داخل کندو مورد استفاده قرار گیرد.

عسل با موم را به وسیله چاقو یا یک نخ بهداشتی کاملا تمیز به قطعا کوچک مربعی پنج تا ده سانتی تقسیم نموده و آن را در داخل یک ظرف شیشه ای درب دار کاملا تمیز و خشک قرار دهید. درب ظرف را به خوبی ببنیدید و آن را در داخل یخچال نگهداری کنید. البته نگهداری آن در داخل کابینت نیز بلامانع است اما توجه داشته باشید که در صورتی که دمای آشپزخانه بیشتر از 25 درجه باشد بعد از چند هفته در اثر فعالیت نوعی پروانه موم خوار عسل با موم شما فاسد می شود و لاروهای پروانه موم خوار با مصرف موم ها و تنیدن تارهای ابریشمی موجب از بین رفتن موم ها و غیرقابل مصرف شدن عسل می شود.

نکته مهم: حتما سعی کنید عسل با موم را طی چند هفته مصرف نمایید و نگهداری طولانی مدت عسل با موم پیشنهاد خوبی نیست.

شیوه مصرف موم با عسل

بعد از تقسیم عسل با موم به قطعات کوچکتر می توانید این عسل ها را به همان صورت مصرف کنید و در میز صبحانه و یا به صورت کوچکتر برای تزئین شیرینی و کیک و نوشیدنی ها استفاده شود. عسل با موم را در دهان قرار دهید و بعد از مکیده شدن عسل ها موم باقی مانده را همچون آدامس به خوبی بجویید و می توانید آن را نیز قورت بدهید یا موم را از دهان خارج کنید.

موم خالص زنبورعسل ارزش تغذیه ای خاصی ندارد چون قابل هضم در دستگاه گوارش نیست اما برای تقویت لثه ها و بیماری های دهان و تقویت دستگاه گوارش و فعالیت بهتر روده ها اثرات مفیدی دارد. سرپولک های موم چون بافت لطیف تری دارد در داخل دهان آب شده و همراه با عسل قورت داده میشود اما موم خالص مثل آدامس به خوبی بعد از جویده شدن می توانید آن را از دهان خارج نمایید.

نحوه برش و استفاده عسل با موم

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *