نحوه صحیح نگهداری ژل رویال

ژل رویال برخلاف عسل طبیعی فسادپذیری بسیار بالایی دارد. همان طور که میدانید عسل به جهت میزان رطوبت پایین (کمتر از 18 درصد) و اشباع بودن از قندها (بیشتر از 80 درصد)، حتی در صورت نگهداری در دمای اتاق برای سال های متمادی کپک نمی زند و فاسد نمی شود اما ژل رویال به جهت رطوبت بالایی (بیشتر از 60 درصد) که دارد؛ در صورت نگه داشتن  در دمای اتاق طی چند ساعت تا چند روز فاسد می شود و بر اثر اکسیداسیون ابتدا تغییر رنگ داده و رنگ آن به زرد تیره متمایل شده و در نهایت در اثر فعالیت باکتری ها وقارچ های عامل فساد، ترش شده و کپک می زند.

ژل رویال رو چطور نگهداری کنیم؟

یکی از موارد بسیار مهم در ارتباط با ژل رویال نحوه نگهداری آن می باشد. ژل رویال به شدت به نور، هوا و دما حساس است و نحوه نگهداری آن بایستی با رعایت این موارد باشد تا در نهایت کیفیت ژل رویال به نحو مطلوب حفظ گردد و خواص دارویی و درمانی آن کاهش نیابد. ژل رویال بایستی در ظروف تیره رنگ، بدور از نور، بصورت درب بسته و در فریزر قرار داده شود. براساس مطالعات علمی مشخص شده است که نگهداری ژل رویال در درمای اتاق ( 25 درجه سانتی گراد) بعد از 20 ساعت منجر به کاهش کیفیت محسوس آن می شود و هرچه دمای محیط بالاتر باشد قاعدتا مدت زمان نگهداری کاهش می یابد و به کمتر از چند ساعت خواهد رسید به نحوی که در دمای بالای 35 درجه سانتی گراد کمتر از چند ساعت ژل رویال کاملا فاسد می شود. ژل رویال را می توان به مدت یک سال در دمای 5 درجه سانتی گراد نگه داشت و هیچ گونه کاهش کیفیتی در این شرایط برای ژل رویال صورت نمی گیرد.

به طور خیلی خلاصه و مختصر نحوه صحیح نگهداری ژل رویال تازه و خام به نحوی که کیفیت آن کاهش نیابد به صورت ذیل است:

تا 6 ماه در یخچال در دمای 3 تا 5 درجه سانتی گراد

تا 2 سال در فریزر در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد

تذکر بسیار مهم:

در صورت خرید حضوری ژل رویال از گالری آقای عسل حتما بایستی ژل رویال به صورت فریزر شده باشد و از محل خریداری شده تا منزل با یخ خشک حمل شود و حداکثر طی چند ساعت بایستی به فریزر منتقل شود.

در صورتی که ژل رویال را به صورت اینترنتی از سایت آقای عسل تهیه کرده اید؛ بعد از تحویل ژل رویال از مسئول پست، بلافاصله محصول را از درون کارتن خارج کرده و ظرف ژل رویال را در فریزر قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *