گرید کیفی ژل رویال آقای عسل

کیفیت ژل رویال یکی از دغدغه های مصرف کنندگان آن به شمار می رود با توجه به اینکه اکثر ژل رویال های بازار چینی  و بی ارزش هستند خواهشمندیم جهت اطلاعات بیشتر به ادامه مقاله بپردازید تا کیفیت ژل رویال آقای عسل را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

ژل رويال  Royal Jelly كه در فارسي به آن شاه انگبين، غذای شاهانه و اکسیر جوانی گفته میشود؛ ماده ای غلیظ و شیری رنگ است که از ترشحات غدد شیری زنبورهای کارگر جوان تولید می شود و یکی از غنی ترین مواد غذایی به لحاظ ارزش تغذیه ای و خواص دارویی و درمانی است.

ژل رویال غذای لاروها و ملکه زنبورعسل است و دلیل اصلی جثه بزرگتر، زیبایی و طول عمر بیشتر ملکه زنبورهای عسل می باشد.

ژل‌رویال یا شاه انگبین یکی از محصولات طبیعی زنبورعسل با ساختار شیمیایی پیچیده است که طیف بسیار متنوعی از مواد مؤثر مفید و ضروری بدن را شامل می‌شود.

ژل رویال

ژل رويال از آب، قندها، چربی، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، عناصر معدنی، ویتامین ها (به ویژه ویتامین های گروه B) و طیف وسیعی از ترکیبات موثره تشکیل شده است و از مهم‌ترین مواد مؤثر ژل‌رویال با خواص آنتی باکتریال و ضد سرطانی می‌توان اسیدچرب (10 HDA) را نام برد.

ژل رویال توسط غدد شیری زنبورهای کارگر پرستار ، در سنین 2 تا 12 روز گی ترشح می شود و به عنوان غذای اصلی ملکه در تمام دوران زندگی او  و به عنوان غذای لارو کارگرها و نرها در سه روز اول رشد آنها داده می شود.

تولید و ترشح ژل رویال توسط زنبورهای پرستار بستگی به تغذیه آنها از گرده گل دارد .

ژل رویال فرآورده ای است با رنگ سفید مایل به زرد روشن ، کلوئیدی و چسبناک  با عطری مختصر و مزه ای تند ، در آب حل شده و کمی کف تولید می کند.

دارای عملکردی اسیدی ( 5/4 – 5/3 = PH ) و وزن مخصوص آن 1/1 می باشد .

دارای مقدار زیادی ازت می باشد. ترکیب شیمیائی ژل رویال بسیار پیچیده بوده و بر اثر مرور زمان ترکیب آن تا حدودی تغییر می‌کند.

کیفیت ژل رویال

ژل رویال آقای عسل چگونه است؟

ژل رویال یا شاه انگبین براساس شاخص های آزمایشگاهی انجام شده در آزمایشگاه های معتبر در پنج دسته کیفی (عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف) طبقه بندی می شوند.

شاخص مهم برای تعیین ارزش ژل رویال؛ اسید چرب 10HDA می باشد که اثرات دارویی و درمانی ژل رویال به این ماده نسبت داده می شود.

براساس استانداردهای بین المللی حداقل میزان قابل قبول 10 هیدروکسی دسنوئیک اسید بایستی 1.4 درصد باشد.

ژل رویال های آقای عسل در سه گرید کیفی پنج ستاره (عالی)، چهار ستاره (خیلی خوب) و سه ستاره (خوب) عرضه می شوند.

خرید ژل رویال

تمامی این ژل رویال ها در بالاترین میزان توسط زنبورداران ایرانی تولید شده است و از میزان میزانبسیار بالایی به لحاظ شاخص حسی و فیزیکوشیمیایی برخوردار است و در آزمایشگاه های معتبر کشور مورد آزمون قرار گرفته است.

ژل رویال 5 ستاره آقای عسل

آنالیز ژل رویال

این ژل رویال توسط زنبورداران ایرانی در مراتع کوهستانی بکر تولید شده است.

این ژل رویال از جهتی که کلنی های زنبورعسل در یک مرتع غنی از گیاهان مولد گرده باکیفیت مستقر بوده اند و مدیریت مطلوب زنبوردار نیز انجام شده است جز باکیفیت ترین ژل رویال های کشور و حتی دنیا است.

این نمونه ژل رویال یا شاه انگبین دارای عطر و طعم بسیار ویژه است و با اولین تست متوجه عطر و طعم خاص این نمونه ژل رویال خواهید شد.

در آخرین آزمایش انجام شده در آزمایشگاه هورتاش اصفهان میزان اسید چرب 10HDA ژل رویال 5 ستاره آقای عسل 3.59 درصد اندازه گیری شده است و این نشاندهنده کیفیت عالی این محصول می باشد.

ژل رویال 5 ستاره آقای عسل به جهت تولید محدود و کیفیت بسیار بالایی که دارد قیمت بالاتری در مقایسه به سایر  ژل رویال ها دارد و این قیمت بالاتر با توجه به کیفیت بسیار خوب آن و اثرات دارویی این محصول قابل توجیه می باشد.

اگر هدف شما از خرید ژل رویال کیفیت بسیار بالا است ژل رویال 5 ستاره آقای عسل بهترین انتخاب خواهد بود.

ژل رویال 4 ستاره آقای عسل

آنالیز آزمایشگاهی ژل رویال

این ژل رویال نیز توسط زنبورداران ایرانی تولید شده است.

ژل رویال 4 ستاره آقای عسل براساس شاخص کیفی و اندازه گیری پارامترهای کیفی همچون 10HDA بسته بندی و عرضه می شود.

در این نمونه حداقل میزان 10HDA بایستی 2.1 درصد باشد.

این ژل رویال (شاه انگبین) کیفیت خیلی خوب داشته و براساس آخرین آزمون انجام شده در آزمایشگاه هورتاش اصفهان این نمونه ژل رویال در گرید کیفی خیلی خوب مورد ارزیابی قرار گرفته است.

ژل رویال 3 ستاره آقای عسل

تست آزمایشگاهی ژل رویال

این محصول دارای شاخص های کیفی استاندارد می باشد و در تمامی آیتم های استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

براساس شاخص و گریدبندی کیفی انجام شده در آزمایشگاه هورتاش این نمونه ژل رویال در گریدکیفی خوب ارزیابی قرار گرفته است.

حداقل میزان 10HDA در این نمونه ژل رویال بایستی 1.7 باشد و نمونه ژل رویال 3 ستاره آقای عسل در این آزمون با دارا بودن 1.8 درصد 10HDA دارای گرید کیفی خوب می باشد.

این نمونه ژل رویال کاملا طبیعی و باکیفیت خوب است و صرفا به جهت تولید بیشتر به قیمت مناسب تری عرضه می شود.

گریدبندی کیفی ژل رویال براساس میزان 10HDA
میزان 10HDA بیشتر از 3.1 2.1-3 1.7-2 1.4-1.6 کمتر از 1.4
گرید کیفی ژل رویال

 

کیفیت عالی

5 ستاره *****

کیفیت خیلی خوب

4 ستاره ****

کیفیت خوب

3 ستاره ***

کیفیت ضعیف غیرقابل قبول
میزان 10HDA 3.59 2.9 1.8
عطر و طعم عالی خیلی خوب خوب

ژل رویال آقای عسل صرفا براساس آزمون در آزمایشگاه دانش بنیان هورتاش در سه دسته کیفی با گرید عالی (5 ستاره)، خیلی خوب (4 ستاره) و خوب (3 ستاره) عرضه می شوند و قاعدتا ژل رویال های با کیفیت ضعیف و غیرقابل قبول به هیچ عنوان در آقای عسل جایی نخواهند داشت.

فواید سلامتی و کاربرد ژل رویال

1 – در تقویت قوای جنسی و افزایش میل جنسی سالیان متمادی یک موضوع جالب و بحث بر انگیز بوده است .

2 – در بعضی از کشور ها از این ماده در ساخت کرمهای زیبائی برای حفظ سلامت ظاهری و محافظت از پوست مورد استفاده قرار میگیرد .

3 – افزودن ژل رویال به جیره غذائی حشرات ، خوکچه های هندی ، موشها و دیگر جانوران آزمایشگاهی طول عمر آنها را تا 3/1 بیشتر نموده است .

4 – دکتر موور فرانسوی  عقیده دارد  ژل رویال داروئی عالی برای پیشگیری موقت پیری زودرس می باشد .

5 – در ساختن مواد حافظ پوست یکی از عناصر اصلی است .

6 – به علت داشتن ماده شیمیائی استیل کولین در درمان ناراحتی‌های عصبی و بیماری های مربوط به فشار خون مصرف مورد مصرف قرار گرفته است .

7 – ژل رویال دارای خاصیت  آنتی بیوتیکی و باکتری کشی با طیف  و عملکرد وسیعی است که می بایست مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد .

8 – در بیماری های قلب، عروق و رگها، ناراحتی  لوله گوارش، ورم سرخرگ‌ها، پارکینسون، مداوای آنفولانزا ، سل  و تب مالت مورد استفاده قرار گرفته و نتایج موفقیت آمیزی داشته است .

9 – استفاده از ژل رویال در صنایع دارو سازی ( به صورت آمپول های خوراکی ، تزریقی و قرص و گپسول استفاده می شود)

10 – استفاده از ژل رویال در صنایع آرایشی .

11 –  ژل رویال برای تقوقت حافظه خواص شگفت انگیزی دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *