رسپی دمنوش های زمستانی با عسل

استفاده از عسل در تهیه دمنوش‌ها به عنوان شیرین کننده و از آن مهمتر برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری های فصل سرد به جهت خواص دارویی منحصربفرد عسل بسیار مرسوم است. رسپی های بسیار متعددی می توان برای زمستان براساس دمنوش ها تهیه کرد و زمستان سرد را با لذت و با کم ترین بیماری طی کرد. در زمستان با خنک تر شدن هوا، بدن ما نیاز به گرمای بیشتر و تقویت قوای عمومی بدن دارد. در این بین گیاهان دارویی و عسل دو جز مهم این دمنوش ها هستند.

رسپی دمنوش های زمستانی با عسل

در ادامه این مقاله سعی داریم با ارائه چند رسپی ساده و مفید زمستان را برای شما لذت بخش تر کنیم و بتوانید با صحت و سلامتی کامل و داشتن یک سیستم ایمنی قوی به استقبال زمستان بروید. با ما همراه باشید.

1- دمنوش اسطوخودوس
  • مواد لازم: گیاه خشک شده اسطوخودوس، گیاه خشک شده به لیمو، عسل طبیعی

روش تهیه: یک قاشق چای خوری گیاه خشک شده اسطوخدوس و به لیمو را به آب داغ داخل قوری اضافه کرده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش ها را در فنجان ریخته و اجازه بدهید یک تا دو دقیقه کمی ولرم شود و به این فنجان دو قاشق چای خوری عسل اضافه و نوش جان کنید.

توصیه میشود در تهیه این دمنوش از عسل آویشن، اسطوخودوس یا عسل روزانه آقای عسل استفاده کنید.

2- دمنوش گزنه و دارچین
  • مواد لازم: پودر خشک شده گیاه گزنه، غنچه گل محمدی، چوب یا پودر دارچین، عسل طبیعی

روش تهیه: 2 قسمت پودر خشک شده گیاه گزنه را با 2 قسمت غنچه گل محمدی و 1 قسمت پودر یا چوب دارچین ترکیب کنید. سپس به اندازه 4 فنجان آب داخل قوری ریخته و پس از داغ شدن آب 2 قاشق چای خوری از ترکیب را به آن اضافه کنید. بگذارید 20 دقیقه دم بکشد. اجازه بدهید به مدت یک تا دو دقیقه کمی ولرم شود و به هر فنجان دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.

برای تهیه این دمنوش می توانید از عسل یونجه، عسل چندگیاه دشت و عسل اسطوخودوس یا عسل روزانه آقای عسل استفاده کنید

3- دمنوش نعناع و رازیانه و زنجبیل
  • مواد لازم: نعناع خشک، پودر یا زنجبیل تازه، پودر یا دانه رازیانه، عسل طبیعی

روش تهیه: کافیست یک قاشق چای خوری نعناع خشک، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک شده و نصف قاشق چای خوری پودر یا دانه رازیانه را به آب داغ داخل قوری اضافه کرده و پس از 5 دقیقه میل کنید. به سرعت نفخ شکم شما درمان شده و سیستم ایمنی بدن شما نیز در برابر سرماخوردگی تقویت می شود. از عسل روزانه آقای عسل یا عسل آویشن می توانید برای شیرین کردن و افزایش ارزش غذایی و دارویی این دمنوش استفاده کنید. توجه داشته باشید که دمای دمنوش در هنگام اضافه کردن عسل نبایستی بیشتر از 50 درجه سانتی گراد باشد.

رسپی دمنوش های زمستانی با عسل

4- معجون زنجبیل، لیموترش و عسل
  • مواد لازم: لیموترش شیرازی، زنجبیل تازه، عسل طبیعی

روش تهیه: برش های لیموترش و زنجبیل تازه را در ظروف شیشه ای در دار یا بانکه‌ای به صورت لایه ای بریزید. در ادامه کل ظرف را با عسل طبیعی پرکنید. و در داخل یخچال نگهداری کنید. پس از مدتی این مخلوط به فرم ژله‌ای میشود. این معجون را می توانید یک تا سه ماه در یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته قابل مصرف خواهد بود. در هنگام مصرف یک قاشق غذاخوری از ژله را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و میل نمایید.

برای تهیه این معجون می توانید از عسل روزانه آقای عسل یا عسل آویشن و چندگیاه کوهستان استفاده کنید.

5- دمنوش آویشن به لیمو
  • مواد لازم: کاکوتی خشک شده، برگ به لیمو خشک شده، عسل طبیعی

روش تهیه: یک قاشق چای‌خوری کاکوتی و یک قاشق چای‌خوری به لیمو را در قوری آب داغ ریخته و بگذارید ده دقیقه دم بکشد. دمنوش ها را در داخل فنجان ریخته و بگذارید یک تا دو دقیقه ولرم شود و به آن یک تا دو قاشق چای خوری عسل طبیعی اضافه کنید.

در تهیه این دمنوش می توانید به جای آویشن از کاکوتی، چای کوهی، آویشن شیرازی و بادرنجبویه و زرین گیاه نیز استفاده کنید.

استفاده از عسل های روزانه آقای عسل، عسل آویشن، عسل چهل گیاه کوهستان قابل توصیه است.

6- دمنوش دارچین و عسل
  • مواد لازم: پودر دارچین یا چوب دارچین، عسل طبیعی

رسپی دمنوش های زمستانی با عسل

روش تهیه: پودر دارچین یا چوب دارچین را به قوری آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد و عصاره آن در بیاید، سپس مقداری عسل به این چای اضافه کنید و بنوشید. توجه داشته باشید عسل را هنگامی اضافه کنید که آب ولرم شده باشد و دمایی حدود 45 تا 50 درجه سانتی گراد داشته باشد.

این دمنوش در تقویت سیستم ایمنی بدن شما بسیار موثر خواهد بود.

7- دمنوش هل، دارچین و زعفران
  • مواد لازم: چوب دارچین، هل سبز خرد شده، زعفران، عسل طبیعی

روش تهیه: هل، دارچین و زعفران را به همراه آب جوش در قوری بگذارید و به مدت ده دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. در نهایت این دمنوش را در فنجان ریخته و اجازه دهید کمی ولرم شود و به آن یک تا دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

8- نوشیدنی زنجبیل، شیر، دارچین، عسل
  • مواد لازم: زنجبیل تازه، شیر، چوب یا پودر دارچین، عسل طبیعی

روش تهیه: شیر را در شیرجوش به آرامی داغ کنید و به چهار لیوان شیر داغ نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل یا چند اسلایس کوچک زنجبیل تازه، نصف قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید. اجازه بدهید شیر ولرم شود و هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و شب قبل از خواب میل کنید.

رسپی دمنوش های زمستانی با عسل

9- شربت آب لیمو عسل
  • مواد لازم: لیمو شیرازی یا لیمو تازه، عسل طبیعی

روش تهیه: به یک لیوان آب ولرم دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کنید و این معجون را صبح ناشتا هر روز مصرف کنید. این ترکیب در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش چربی خون و کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد.

10- دمنوش چای سبز و عسل
  • مواد لازم: چای سبز و عسل طبیعی

روش تهیه: در قوری چای سبز را دم کنید و در مرحله آخر وقتی دمنوش ولرم شد به هر فنجان یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کنید.

دمنوش چای سبز و عسل سوخت و ساز بدن و را افزایش داده و در صورتی که مصرف آن همراه با ورزش و رژیم غذایی باشد می تواند تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر کاهش وزن و لاغری داشته باشد، علاوه بر آن این نوشیدنی یک آنتی اکسیدان قوی بوده که مصرف مداوم آن منجر به سم زدایی بدن می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *