کاهش اثرات شیمی درمانی با ژل رویال

ژل رویال یا شاه انگبین طیف بسیار متنوعی از مواد فعال بیولوژیکی دارد که خواص دارویی و درمانی متعددی به آن بخشیده‌است. به همین دلیل می‌تواند در تغذیه و درمان انسان مورد استفاده قرار گیرد. از مهم‌ترین مواد مؤثر ژل رویال با خواص آنتی‌باکتریال و ضد سرطانی می‌توان اسیدهای چرب و به‌ویژه 10-هیدروکسی 2- دسنوئیک اسید (10HDA) را نام برد. از دیگر اثرات مهم 10HDA می‌توان به توسعه و افزایش کلاژن و محافظت از پوست، درمان دیابت، کاهش فشار و چربی خون، بهبود دهنده زخم، ضد افسردگی، ضد رماتیسم و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی اشاره‌کرد. پروتئین‌ها و پپتیدها از دیگر مواد فعال بیولوژیک ژل رویال محسوب شده که موجب اثرات متعددی از جمله تنظیم فشارخون، خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، تقویت‌ سیستم ایمنی و تکثیر کلاژن در بدن انسان می‌شود.

شیمی درمانی

سرطان به عنوان یک بیماری بسیار شایع در بسیاری از کشورها است به نحوی که سرطان دومین علت مرگ و میر در دنیا و سومین علت مرگ و میر در ایران بعد از حوادث ترافیکی و مشکلات قلبی و عروقی است. براساس گزارش های آماری سالانه در حدود نه میلیون نفر در دنیا بر اثر سرطان فوت می کنند و تعداد فوتی های ایران براساس سرطان نیز سالانه در حدود 55 هزار نفر است.

شیمی درمانی یکی از روش های درمانی موثر در سرطان محسوب می شود که  البته عوارض جانبی بسیار زیادی هم دارد. استفاده از داروهای شیمیایی با اثرات بالا می تواند به سلول های سالم نیز آسیب های جدی وارد نماید و سلول های مغز استخوان، سلول های دهان، فولیکول های مو، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی بیشترین تاثیرات منفی را خواهند داشت. عوارض جانبی شیمی درمانی شامل خستگی، ضعف و بی حالی، درد عضلانی و ماهیچه ها، سوزش و بی حسی، اسهال، تهوع و استفراغ، یبوست و اختلالات خونی خواهد بود.

متأسفانه امروزه با افزایش موارد سرطان ، شیمی درمانی برای بسیاری از موارد درمانی سرطان یک واقعیت انکارناپذیر است. در حالی که شیمی درمانی جان بسیاری را نجات داده است، این واقعیت که داروهای مورد استفاده بسیار قوی است و  اغلب عوارض جانبی وحشتناکی را در بیماران ایجاد می کند یک مسئله بسیار مهم و جدی است.

اثرات ژل رویال در کاهش عوارض شیمی درمانی

این واقعیت تلخ دانشمندان را به بررسی اثر محافظتی ژل رویال در برابر اثرات سمی داروی سیس پلاتین Cisplatin  بر اندام های تناسلی واداشت. سیس پلاتین یک داروی شیمی درمانی قوی است که برای درمان انواع مختلفی از سرطان استفاده می شود. در یک مطالعه علمی ژل رویال روزانه به مدت 10 روز برای موش ها تجویز شد. در این تحقیق دانشمندان ویژگی های اندام های تناسلی مانند ویژگی‌های اسپرم و سطح تستوسترون و همچنین آسیب در بیضه ها را مورد بررسی قرار دادند. آنچه آنها دریافتند این بود که با دادن روزانه ژل رویال به موش‌ها در حالی که از این داروی شیمیایی سمی استفاده می کردند ، سطح سموم در موش ها کاهش یافت و سطح آنتی اکسیدان ها افزایش یافت. یافته های این تحقیق به این معناست که مصرف روزانه ژل رویال می تواند عوارض شیمی درمانی را کاهش دهد و از اثرات مخرب داروهای شیمی درمانی بر قسمت های مختلف بدن بکاهد. علاوه بر این مصرف ژل رویال می تواند در کاهش عوارضی همچون خستگی، ضعف و بی حالی و افزایش قوای بدنی بسیار موثر باشد.

نحوه مصرف صحیح ژل رویال در این زمان چگونه است؟

مصرف روزانه یک گرم ژل رویال خام به صورت زیرزبانی به نحوی که جذب دهانی صورت بگیرد و در ادامه مصرف یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و ترجیحا عسل کنار توصیه کارشناسان برای مصارف عمومی ژل رویال است. علاوه بر این محصول ژل انگبین آقای عسل به عنوان یک محصول فایتوژنیک از ترکیب عسل و ژل رویال نیز پیشنهاد بسیار خوبی برای این موارد است که می توانید از این محصول روزانه یک تا دو قاشق چای خوری استفاده کنید. مصرف اصولی و منظم از ژل انگبین در طول دوره شیمی درمانی می تواند در رفع خستگی و ضعف و جلوگیری از عوارض داروهای شیمیایی بر بافت ها و سلول های بدن تاثیرات خوبی داشته باشد. جهت کسب اطلاعات دقیق و تخصصی آقای عسل تماس بگیرید

منبع: کتاب دانستنی های محصولات زنبورعسل، تالیف مهندس محمد رفاهی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *