عسل و افزایش میل جنسی

تِستوستِرون یکی از هورمون های استروئیدی مهم در پستانداران از جمله انسان است. از سال 1935 که اولین بار کلمه تستوسترون به کار رفت تا کنون هزار مطالعه تحقیقی در در پایگاه های علمی اسکوپوس و پاپمد وجود دارد و اثرات بیولوژیکی تستوسترون بر سلامت انسان به ویژه مردان را مورد بررسی قرار داده است. این هورمون در هر دو جنس مونث و مذکر وجود دارد و اثرات مهم جنسی در مردان و رشد و نمو عضلات و استخوان ها را برعهده دارد. تولید این هورمون از دو ماهگی در رحم مادر شروع شده و در رشد و نمو اندام های جنسی مردانه و تخمگذرای زنان موثر است. در دوران بلوغ تولید هورمون تستوسترون در مردان افزایش می یابد و دلیل بروز صفات جنسی مردانه است.

عسل و افزایش میل جنسی

عسل و افزایش نیروی جنسی

از سده‌های گذشته نقش محصولات زنبورعسل در افزاش نیروی جنسی مورد تایید و پیشنهاد اطبا سنتی بوده است. در یک دهه اخیر مطالعات علمی نیز تاثیر محصولات مختلف زنبورعسل در افزایش هورمون های جنسی را تایید کرده است. بیش از ده مقاله مختلف در کشورهای هند، اندونزی، ایتالیا، نیجریه و ایران در این زمینه انجام شده است. در بیشتر این مطالعات تاثیر خوب مصرف عسل در افزایش هورمون تستوسترون تایید شده است. تاثیر عسل مرتبط با افزایش قابلیت زنده مانده سلول های تولیدکننده تستوسترون بیضه، کاهش آسیب های اکسیداتیو سلول های بیضه و مهار فعالیت آروماتاز سلول های بیضه بوده است. این تاثیرات به خاطر وجود ترکیبات فعال زیستی مختلف موجود در عسل به ویژه ترکیبات فلاونوئیدی و فنولیک اسید ارزیابی شده است.

عسل و افزایش میل جنسی

عسل کنار، عسل جنسی

عسل به عنوان یک ماده طبیعی و سرشار از ترکیبات فعال زیستی به ویژه ویتامین ها، عناصر معدنی، ترکیبات پلی فنولی و حتی پیش سازهای هورمون ها می تواند تاثیرات مثبتی در هورمون های جنسی داشته باشد. در این بین عسل کنار به خاطر ترکیبات ساپونینی به نام ابلین لاکتون که یک پیش ساز هورمون های استروئیدی است تاثیرات مثبتی در افزایش نیروی جنسی دارد. ابلین لاکتون یک ساپونین گیاهی است و عامل کف کنندگی برگ های کنار است. این ترکیب به صورت طبیعی در عسل کنار نیز وجود دارد به نحوی که در هنگام استخراج عسل از درون شان ها در دستگاه اکستراکتور این کف ها به وضوح مشاهده می شود و کل ظرف عسل به صورت کف مانند و ارده ای رنگ است و به تدریج طی چند هفته عسل رنگ کهربایی تا عقیقی به خود می گیرد. وجود این ترکیب در عسل کنار ارتباط مستقیمی با افزایش هورمون های جنسی مردانه و زنانه دارد و می تواند در بهبود فعالیت های جنسی و حتی درمان ناباروری مورد استفاده قرار گیرد. البته تایید و مکانیسم این اثرات به صورت بالینی نیازمند تحقیقات بیشتر در این زمینه است تا مکانیسم دقیق این واکنش و همچنین دوز مصرفی مشخص شود.

عسل و افزایش میل جنسی

اگرچه از لحاظ طب سنتی عسل کنار به عنوان یک عسل به طبع خنک تر در مقایسه با سایر عسل ها قرار می گیرد و باطلبع این عسل نمی تواند پیشنهاد مناسبی برای افزایش نیروی جنسی باشد اما حضور ترکیب ساپونینی ابلین لاکتون در عسل کنار به عنوان یک ماده موثره و پیش ساز هورمون های جنسی است. به صورت تجربی گزارشات بسیار زیادی از تاثیر بسیار خوب عسل کنار در افزایش میل جنسی مردان و زنان وجود دارد و مصرف عسل طبیعی به عنوان یک راه حل ساده و سالم، تاثیرات خوبی در سلامت جنسی آقایان و بانوان و همچنین زندگی زناشویی داشته باشد. البته که عسل های مختلف نیز می توانند این تاثیرات را داشته باشد اما در این بین عسل کنار متمایز تر است. مصرف روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری عسل کنار در دو وعده صبح و شب به صورت ناشتا می تواند تاثیرات خوبی بر سلامت جنسی شما داشته باشد.

ژل رویال و اثرات خوب بر نیروی جنسی

ژل رویال یا سلطنتی که به اکسیر جوانی نیز شناخته می شود یکی از محصولات طبیعی زنبورهای عسل است که توسط زنبورهای کارگر پرستار در سنین جوانی از غدد شیری موجود در سر ترشح می شود. این ترکیب با دارا بودن طیف وسیعی از ریزمغذی های ضروری بدن همچون آمینواسیدها، ویتامین ها، اسیدهای چرب، عناصر معدنی و حتی پیش ساز هورمون های بدن تاثیر بسیار مهمی در سلامت جسمی و جنسی دارد. مطالعات زیادی در مورد ترکیبات موثره ژل رویال و اثرات دارویی این ماده فراسودمند صورت گرفته است. چندین مقاله نیز در مورد اثرات ژل رویال بر میزان باروری حیوانات مختلفی همچون موش و خرگوش انجام شده است و تاثیرات خوب آن تایید شده است. مطالعات متعددی در ایران و سایر کشورها بر روی موش های آزمایشگاهی و تاثیر ژل رویال در میزان هورمون تستوسترون، زنده مانی و تعداد اسپرم ها انجام شده است و براساس یک تحقیق آزمایشگاهی در دانشگاه ارومیه مشخص شد که مصرف ژل رویال می تواند در کاهش استرس های اکسیداتیو و درمان ناباروری مردان موثر باشد. به صورت تجربی نیز صدها مورد گزارش از مصرف ژل رویال و بهبود فعالیت های جنسی ارائه شده است و حتی در موارد زیادی نیز مصرف صحیح ژل رویال توانسته است در افزایش زنده مانی و تحرک اسپرم در مردان، بهبود تخمک گذرای در زنان و به طور کلی بهبود روابط زناشویی تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد. ارائه نظرات دقیق تر در مورد اثرات ژل رویال بر فعالیت های جنسی منوط به تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی است. سبک زندگی ناسالم و استفاده از مواد غذایی ناسالم باعث شده است تاثیرات منفی زیادی بر روابط جنسی زوجین داشته باشد محصولات زنبورعسل می تواند راه حلی مناسب و بدون عوارض برای رفع این معضلات باشد.

عسل و افزایش میل جنسی

علاوه بر ژل رویال و عسل؛  مصرف گرده  ژل انگبین آقای عسل نیز می تواند با تقویت قوای بدنی و تامین ریزمغذی های تاثیر بسزایی در نیروی جنسی داشته باشد. گرده زنبورعسل به عنوان یک غذای کامل و مقوی که منشا اسپرم گیاهان را دارد فواید زیادی برای سلامت عمومی و جنسی خواهد داشت.

در صورتی که هدف شما افزایش و بهبود قوای جنسی و داشتن یک زندگی زناشویی سالم و لذت بخش است می توانید در زمینه نحوه مصرف صحیح محصولات زنبورعسل برای این امر از کارشناسان آقای عسل اطلاعات تخصصی و دقیق کسب نمایید. نظرات و تجربیات خودتون در مورد استفاده از محصولات زنبورعسل و تقویت قوای جنسی را در ذیل همین مقاله بنویسید.

منبع: کتاب دانستنی های محصولات زنبورعسل، تالیف مهندس محمد رفاهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *