شیرعسل حس خوب یک خواب آرام

ترکیب شیر و عسل یا شیرعسل یک محصول خوشمزه با کلی خاصیت و ارزش تغذیه ای است که اگر از مزایای اون آشنایی داشته باشید قطعا یکی از اولویت های اصلی شما برای مصرف روزانه و داشتن پوست زیبا و سلامت جسمی خواهد بود.

از درمان یبوست، سلامت پوست و مو از طریق ماسک و از بین بردن استرس، افزایش تمرکز، داشتن خواب آرام و لذت بخش، تقویت استخوان ها، بهبود کارکرد دستگاه گوارش و کلی خاصیت دیگر که براساس گزارشات علمی به آن تاکید شده است.

شیرعسل هردو منبع مهمی از مواد مغذی برای بدن هستند و هنگامی که در کنار هم قرار بگیرند از مزایای سلامتی زیادی برخوردار می شوند.

شیر منبع خوبی به لحاظ پروتئین، چربی، ویتامین ها و املاح معدنی است و از آن طرف عسل منبع بسیار غنی از قندهای ساده و زودهضم، ویتامین ها، عناصر معدنی و ترکیبات فلاونوئیدی است و ترکیب این دو در تامین ریزمغذی های ضروری بدن بسیار مفید خواهد بود.

مصرف شیر و عسل از مدت ها پیش به عنوان درمانی برای بی خوابی و اختلالات خواب به کار میرفته است.

مصرف عسل باعث می شود ترکیبی به نام تریپتوفان را آزاد کند که این ترکیب در نهایت به سروتونین تبدیل می شود. سروتونین انتقال دهنده عصبی است که احساس سلامتی را افزایش می دهد، سرانجام سروتونین به ملاتونین تبدیل و اختلالات خواب را برطرف خواهد کرد.

روش استفاده:

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر ولرم به خوبی مخلوط کنید و شب قبل از خواب مصرف کنید.

توجه داشته باشید که شیر نبایستی داغ باشد و دمای آن بایستی ولرم و حدود 45 درجه باشد. مخلوط کردن عسل در شیر سرد توصیه نمی شود.

با توجه به خواص سلامتی بسیار زیاد عسل های تک گیاه پیشنهاد ما برای تهیه شیر عسل و داشتن خواص مطلوب تر عسل های مرکبات، عسل چندگیاه دشت، عسل قنقال و عسل گون است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *