نحوه صحیح مصرف عسل

نحوه صحیح مصرف عسل

می‌توان این ماده ارزشمند را بسته به نیاز و ضرورت به نحوه صحیح استفاده کرد. بهترین نحوه مصرف عسل؛ جذب دهانی و زبانی است به این صورت که یک قاشق چای‌خوری عسل را در دهان قرار داده و اجازه می‌دهیم به‌خوبی با بزاق دهان مخلوط شده و جذب زبانی صورت بگیرد و بدین‌صورت به نحو مؤثری در سیستم گردش خون و بافت‌ها و در نهایت سلول‌های بدن جریان یابد. علاوه بر این می‌توان عسل را همراه با سایر نوشیدنی‌ها همچون شیر، قهوه و انواع آب‌میوه‌های طبیعی استفاده نمود و لذت خوردن این نعمت بهشتی را دوچندان کرد.

بر طبق نظر حکما و اطبا سنتی؛ مصرف عسل به‌تنهایی شفا، همراه با آب دارو و همراه با غذا، غذا است.

نحوه مصرف عسل

مصرف عسل به میزان یک قاشق غذاخوری به‌تنهایی به‌صورت ناشتا (معده خالی) در اول صبح و یا دو ساعت بعد از شام در منابع طب سنتی توصیه شده است و باعث افزایش قوای عمومی بدن می‌شود. بعد از مصرف عسل نوشیدن یک تا دو لیوان آب ولرم برای افرادی که بعد از خوردن عسل دچار سردرد می‌شوند توصیه می‌گردد.

سعی کنیم روزمان را با مصرف عسل شروع و با عسل به پایان ببریم. یعنی عسل باید در رژیم غذایی روزانه ما صبح ناشتا و شب قبل از خواب به میزان مناسب میل شود.

مصرف عسل به همراه شیر (شیرعسل)، همراه با لیمو (لیموعسل)، همراه با آب (عسلاب)، همراه با گل محمدی (گُلنگبین)، همراه با سیاه دانه (معجون دوسین)، همراه با سرکه (سرکه انگبین) و یا مخلوط با سایر گیاهان دارویی همچون عسل زنجفیل، عسل دارچین، عسل گرده،

ژله عسل از دیگر روش های درمانی مصرف عسل می‌باشد. که در مقالات دیگر به طور مفصل به آن می پردازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *