زنبوردرمانی چیست؟

زنبوردرمانی Apitherapy از ترکیب دو واژه Apis به معنای زنبور و Therapy به معنای درمان منشا گرفته است.

زنبوردرمانی واژه ای است که به معنای استفاده از فرآورده های زنبورعسل در درمان بیماری ها  بوده و شامل استفاده از عسل، ژل رویال، گرده، بره موم و زهر می باشد.

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

این روش درمانی که قبلا به عنوان روش سنتی و مکمل محسوب میشد امروزه به صورت کاملا علمی و آکادمیک و گاهی به عنوان روش درمانی موثرتر در برخی از بیماری ها موراستفاده قرار می گیرد و دلیل این گزینش این روش به عنوان جایگزین طب های جدید چیزی نیست جز بی خطر بودن، ارزان بودن و سهل الوصول بودن.

زنبوردرمانی یک تخصص کاملا علمی است و به هیچ وجه درمان خودسرانه با محصولات زنبورعسل به خصوص نیش زنبورعسل پیشنهاد نمی شود.

تجربه، دانش پزشکی و داشتن تخصص کافی در مورد اثرات نیش زنبورعسل و رعایت جوانب احتیاط از لازمه های زهر درمانی به عنوان یکی از شاخه های زنبوردرمانی است.

جمع بندی نهایی این که توجه داشته باشید که درمان یک مقوله کاملا حرفه ای است و داشتن دانش و تجربه کافی برای این حزه کاملا ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *