درمان ضعف و بی حال با عسل

استفاده از عسل برای درمان ضعف و بی حالی یکی از موارد مصرف عسل های طبیعی است که توسط پزشکان و کارشناسان طب سنتی توصیه می شود. احساس ضعف و بی‌حالی یک احساس آشنا برای هریک از ما است. اما اگر این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شود باید به دنبال علت و راه درمان آن باشیم. ضعف و بی‌حالی، احساس خستگی، خالی شدن انرژی بدن و از دست رفتن توان و قدرت بدنی است. ضعف و بی‌حالی همیشه با یک بیماری جدی همراه نیست.

گاهی به علت کار زیاد، استرس، بی خوابی و یا کم خوابی فرد در کوتاه مدت این حالت را تجربه خواهد کرد. گاهی بعد از غلبه بر یک بیماری مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و یا حتی کرونا فرد احساس ضعف و خستگی خواهد داشت. ضعف و بی‌حالی ممکن است در کل بدن و یا در ناحیه‌ی به خصوصی از بدن مانند دست‌ها و پاها رخ دهد. گاهی هم تنها یک عضله مانند عضله دست و یا پا را درگیر می کند. این حس ناخوشایند گاها چند روز تا چند هفته همراه بیمار خواهد بود.

عوامل بسیار مختلف و بیماری های متعددی عامل ضعف و بی حالی هستند. افسردگی و اضطراب دائمی، سرطان، دیابت، سفرهای طولانی و مکرر، برخی از بیماری های ویروسی به ویژه آنفولانزا و کرونا، کم خونی و فقر آهن، سوء تغذیه، مسمومیت،  برخی از بیماری های اعصاب همچون ام اس و میاستنی گراویس، بیماری های قلبی و عروقی از عوامل جدی ضعف و بی حالی هستند.

ضعف و بی حالی بعد از بیماری کرونا

یکی از عوارض بسیار شایع بیماری کرونا ضعف و بی حالی است که حتی بعد از بهبود آن تا چند هفته این علائم همراه فرد خواهد بود به نحوی که در دوران بیماری ضعف عمومی بدن مهمترین عارضه بیماری کرونا در بسیاری از بیماران گزارش شده است. کل سیستم ایمنی و اندام های مختلف در بیماری کرونا درگیر می شوند و بی اشتهایی و دهیدراته شدن بدن به دلیل کاهش آب و عناصر معدنی بدن این علائم را تشدید می نماید و بیماران کرونایی بهبود یافته یکی از عوارض جدی این بیماری را ضعف و بی حالی می دانند. ضعف عمومی بدن در برخی از افراد بسیار نگران کننده می شود به نحوی که بایستی حتما به پزشک مراجعه شود.

ضعف عمومی بدن چطور درمان می شود؟

در مواردی که ضعف و بی حالی بسیار حاد باشد و همراه با سایر علائم ویژه باشد، مراجعه به پزشک متخصص جهت بررسی علت این عارضه ضروری است. زمانی که علت ضعف و بی‌حالی تشخیص داده شد، پزشک با توجه به وضعیت بیمار در مورد روش درمانی مناسب با او مشورت خواهد کرد. پزشک شما با توجه به علت ضعف بدنی، بهترین روش درمانی را انتخاب خواهد کرد. از آن‌جایی که ضعف و بی‌حالی می‌تواند ناشی از بیماری‌ها و مشکلاتی جدی باشد، عدم درمان آن می‌تواند اثرات و آسیب‌هایی جدی و جبران ناپذیر بر شخص وارد کند. بعد از آن که دلایل زمینه‌ای شناسایی شدند، فرد باید برنامه درمانی مشخصی که توسط پزشک تجویز خواهد شد را به دقت دنبال کند. به این ترتیب خطر بروز مشکلات و عوارض جانبی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

آیا مصرف محصولات زنبورعسل در درمان ضعف عمومی بدن موثر است؟

بعد از مراجعه به پزشک و رعایت دستورات لازم؛ قطعا یکی از مواردی که توسط پزشک به شما ارائه می شود اصلاح تغذیه و مصرف مواد غذایی سالم و مقوی برای تامین منابع غذایی لازم برای بدن می باشد. در صورتی که عامل ضعف و بی حالی یک مشکل جدی نباشد می توانید با پیروی از یک رژیم غذایی غنی از ریزمغذی های ضروری بدن بر ضعف عمومی بدن غلبه کنید و دوباره حس شادابی و انرژی لازم رو در خود حس کنید. مصرف عسل های طبیعی، گرده گل و ژل رویال با توجه به غنی بودن از ریزمغذی های ضروری و مورد نیاز بدن می تواند در درمان ضعف و بی حالی بسیار تاثیر گذار باشد.

عسل به دلیل ترکیب قندی و تنوع بالایی از قندهای طبیعی که زودهضم هستند می تواند سریعا قند مورد نیاز سلول های بدن را تامین کند و سطح انرژی بدن شما را بالا ببرد. علاوه بر این عناصر معدنی موجود در عسل در تامین الکترولیت ها و جلوگیری از دهیدراته شدن بدن همچون یک سرم غذایی عمل می کند و در کاهش ضعف و بی حالی شما بسیار تاثیر گذار است. استفاده روزانه از آب عسل (یک لیوان آب + یک قاشق عسل) در ابتدای روز می تواند در افزایش انرژی روزانه شما موثر باشد. عسل یک محصول طبیعی و سالم است که در درمان ضعف و بی حالی به ویژه ضعف ناشی از بیماری کرونا بسیار موثر است و گزارشات تجربی بسیار زیادی وجود دارد که افراد بعد از مصرف عسل متوجه افزاش انرژی ماهیچه ها و عضلات شده اند و توانسته اند با انرژی بیشتری فعالیت های روزانه را انجام دهند.

علاوه بر عسل که همچون یک بمب انرژی عمل می نماید محصولات دیگر زنبورعسل به ویژه ژل رویال و گرده گل می تواند در درمان ضعف و بی حالی موثر باشد. با اصلاح تغذیه و تامین ریزمغذی های ضروری بدن همچون ویتامین ها، آمینواسیدها، کربوهیدرات، پروتئین و عناصر معدنی سلول ها و اندام های بدن کارکرد بهتری داشته و انرژی مورد نیاز عضلات بدن به نحو مطلوب تری تامین خواهد شد و در این شرایط ضعف و بی حالی بدن کاهش یافته و قوای عمومی بدن تقویت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ژل رویال و گرده گل به مقالاتی که در همین زمینه در مجله علمی آقای عسل ارائه شده است مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد اثرات و نحوه مصرف صحیح این محصولات کسب کنید. ژل رویال و گرده گل را دست کم نگیرید!

نحوه درمان ضعف و بی حالی

دستور 1: یک لیوان آب ولرم + یک قاشق عسل طبیعی + یک قاشق چای خوری گرده گل – خوب هم بزنید و روزانه صبح مصرف کنید. می توانید به جای آب ولرم از شیر و یا سایر آب میوه های طبیعی نیز استفاده کنید؛

دستور 2: مصرف روزانه یک قاشق چای خوری ژل انگبین در شب قبل از خواب – ژل انگبین ترکیبی از عسل طبیعی و ژل رویال است؛

دستور 3: یک لیوان شیر ولرم + یک قاشق ژل انگبین + یک قاشق چای خوری گرده گل پودر شده و مصرف روزانه آن در وعده صبحانه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *